Tenet are rezultate bune la box-office pe măsură ce publicul se întoarce, încet-încet, în săli

27 sept. 2020
Valentin


Pe măsură ce sălile de cinema se deschid, se fac pași mărunți către o stare de normalitate. Vestea bună: prima dată din martie încoace, 10 premiere au fost proiectate în sălile de cinema din Statele Unite și din Canada, încasând peste 100.000 de dolari. Și cele mai multe scăderi înregistrate la box office-uș din ultima săptămână au fost sub 30%, ceea ce înseamnă peste medie: Tenet de la Warner Bros a avut o scădere de sub 26% la încasări, cu puține noi săli în care s-a proiectat din 26 august încoace, scrie Indiewire. Asemenea scăderi minore sugerează o tendință pozitivă în ceea ce privește interesul vizavi de mersul la cinema, concluzionează publicația.
Vestea proastă: încă nu sunt multe de văzut. Și, mai îngrijorător, în zona filmului independent, cu toate că au rulat în sute de săli americane, The Secrets We Keep de la Bleecker Street și The Nest de la IFC, nu au reușit să atragă atenția publicului. Pe vremea asta, anul trecut, filmele care rulau adunau un total de 123 de milioane de dolari. Conduse în clasament de trei premiere (Downton Abbey, Ad Astra și Rambo: Last Blood), minimul de încasări pentru un singur titlu era de puțin sub 1,5 milioane de dolari. Anul acesta, cu peste 3000 de săli deschise (numărul exact nu este cunoscut), și cu o ușoară creștere săptămâna trecută, încasările totale tind către 11,5 milioane de dolari. Aceasta, considerând că circa 75% dintre sălile din Statele Unite și Canada sunt deschise (aproape toate sălile sunt deschise în Canada, în timp ce în Statele Unite procentajul este către 70%).

Faptul că în Los Angeles și în New York sălile sunt încă închise duce la o proporție semnificativă a pierderilor. Totuși, chiar dacă toate sălile ar fi deschise, încasările ar sta undeva sub 20 de milioane dolari. Cel mai mare factor care influențează negativ box-office-ul rămâne lipsa filmelor noi. Desigur, pandemia plus rezerva publicului de a merge la cinema rămân factori importanți. Dar, dacă încasările în brut sunt sub barem cu aproape 90%, aceasta vine din lipsa noilor filme, sunt de părere analiștii de la IndieWire. Anul trecut, cele trei filme noi încasau aproape 70 de milioane. Lipsa unor filme noi înseamnă că nu mai există nimic care să înlocuiască aceste 70 de milioane, fără niciun alt concurent în top înafară de Tenet.

Fără îndoială, domeniul e unul dur, ceea ce se vede prin faptul că cinematografele se luptă pentru supraviețuire. Însă lipsa filmelor noi este principalul motiv – alături de acela că multe săli nu s-au deschis – iar situația critică actuală nu demonstrează că, în mod obligatoriu, cinematografele nu ar avea un viitor, cel puțin atât timp cât ele vor supraviețui acestei perioade.

La nivel global, Tenet a avut o scădere după premieră de 26% până la un nivel de încasări brute de 4,7 milioane dolari. Ceea ce duce filmul la un nivel de 36 de milioane de dolari în Statele Unite, de-a lungul a trei weekend-uri, similar cu celelalte filme din Topul 10 care fie au scăzut mai puțin de 30%, fie se mențin în același segment. Faptul că încasările brute au scăzut relativ puțin, considerând lipsa filmelor noi, subliniază că, deși în ritm lent, publicul se întoarce în sălile de cinema.

Totuși, la nivel global, Tenet a ajuns la încasări de 250 de milioane de dolari. Cea mai mare parte a lumii, cu excepția Americii de Sud, a deschis cinematografele. Japonia a avut încasări de 4,3 milioane de dolari, cu scăderi după premieră de 25% sau și mai puțin, în timp ce China, cu 5,6 milioane de dolari la al treilea weekend de rulare, încă este pe locul 1, cu o scădere de 46%.

Cu mai multe țări care rulează filmul și cu mai multe săli care se deschid în Statele Unite și cu încasări care cresc continuu, un box- office de 350 de milioane dolari pentru Tenet pare plauzibil. Rezultatul este unul impresionant, indiferent de ce înseamnă raportat la punctul de profit pentru Warner Bros.

În plan local, cea mai mare creștere pentru Tenet vine din sălile de cinema din California (Orange County, de exemplu, și-a deschis sălile), deși cinematografele din Los Angeles sau din San Francisco au rămas închise deocamdată. Asta înseamnă o predicție puternică a ceea ce se va întâmpla atunci când sălile se vor redeschide.

Cele mai bune rezultate pentru Tenet, weekendul acesta, vin din Canada. Aflat deja la al patrulea weekend de rulare, filmul a scăzut acolo cu numai 14%. Iarăși, un semn bun pentru cei care așteaptă momentul în care publicul se va întoarce în săli (în Canada mai rulează alte două titluri din Topul 10, anume After We Collided de la Voltage și The SpongeBob Movie: Sponge on the Run de la Paramount, dintre care niciunul nu este proiectat în sălile din America în acest moment).

Revenim pe parcursul zilei de luni, 21 septembrie, cu date din box-office-ul românesc, imediat ce ne vor parveni cifrele de la cinematografele din București și din țară.
Sursa

Hits: 0

  • Comentarii
  • Niciun comentariu.
    Vrei sa fii primul care comenteaza?