Stiri

Documentarul Impresioniști secreți în premieră la Happy Cinema București

27 sept. 2020
Premiera
Valentin

 


Filmul explorează revoluția din artă adusă de mișcarea impresionistă, și prezintă 50 de comori ascunse, expuse pentru prima dată la Roma în Palazzo Bonaparte

Cum au văzut impresioniștii lumea? Ce relație aveau ei cu tehnica, culoarea, lumina și universul de forme care le-a conturat realitatea? Cum au fost percepute lucrările lor? Cum a ajuns arta lor să fie în doar câțiva ani, una din cele mai iubite forme de artă din lume, după ce a fost inițial primită cu răceală de critică și public?

Pentru a afla, vino din 2 octombrie la Happy Cinema București din Liberty Center să vezi documentarul Secret Impressionists/ Impresioniști secreți, regizat de Daniele Pini.

Secret Impressionists este o călătorie imersivă în lumea impresioniștilor și a picturilor acestora, oferind o vizită “privilegiată” care va stimula curiozitatea spectatorilor. Filmul propune o perspectivă asupra operelor de artă care este complementară unei experiențe în muzeu, permițând publicului din sala de cinema să descopere noi detalii și nuanțe ale lucrărilor artistice.

Expoziția prezintă opere de Manet, Caillebotte, Renoir, Monet, Cézanne, Signac, Sisley și Berthe Morisot. Cei doi curatori ai expoziției, Claire Durand-Ruel (stră-stră-strănepoata lui Paul Durand-Ruel, cel mai important dealer de artă impresionistă) și Marianne Mathieu, îi vor însoți pe spectatori pe un drum întortocheat și extrem de interesant.
Sursa

Hits: 8

Avem sinopsis oficial pentru Monster Hunter, ecranizarea jocului video omonim

27 sept. 2020
Stiri Cinema
Valentin


În fața unei primejdii care le-ar putea distruge lumea, acești viteji luptători își combină forțele pentru lupta supremă

Chiar dacă fanii seriei Monster Hunter trebuie să mai aștepte încă puțin pentru a vedea jocul video marca Capcom adus la viață pe marele ecran, considerând ultima amânare a premierei până în cursul anului 2021, avem totuși un nou sinopsis pentru film, unul care confirmă că regizorul Paul W.S. Anderson și actrița din rolul principal, Milla Jovovich, vor aborda acțiunea în stilul lui Resident Evil și vor juca în altă manieră decât prefigurează sursa de inspirație.

Iată sinopsisul extins: „În spatele lumii noastre, mai există o alta: o lume de monștri puternici și primejdioși, care își domină tărâmul cu o ferocitate letală. Atunci când o furtună de nisip, venită pe nebănuite, îi aruncă pe Lt. Artemis (Milla Jovovich) și pe unitatea ei (TI Harris, Meagan Good, Diego Boneta) într-o lume străină, luptătorii descoperă cu surprindere că acest mediu nou și periculos este populat de monștri uriași, înspăimântători și, mai grav, imuni la armele lor.

Aflați într-o luptă disperată pentru supraviețuire, membri unității îl întâlnesc pe Hunter (Tony Jaa), a cărui set unic de aptitudini îl ajută să fie cu un pas înaintea primejdioaselor creaturi. Pe măsură ce Artemis și Hunter capătă, încet-încet, încredere unul în celălalt, ea descoperă că acesta este parte dintr-o echipă condusă de Amiral (Ron Perlman).

În fața unei primejdii care le-ar putea distruge lumea, acești viteji luptători își combină forțele pentru lupta supremă…”

Monster Hunter are regia semnată de către Paul W.S. Anderson, coordonând o distribuție din care fac parte Milla Jovovich (Resident Evil), Meagan Good (Think Like a Man), rapperul Tip „T.I.” Harris (Ant-Man ant the Wasp), Tony Jaa (Ong-Bak), Ron Perlman (Sons of Anarchy) și Diego Boneta (Scream Queens).
Sursa

Hits: 0

Sequel-ul la The Passion of the Christ va fi „cel mai amplu film din istorie”

27 sept. 2020
Stiri Cinema
Valentin


Mel Gibson lucrează la scenariul lui The Passion of the Christ: Resurrection de câțiva ani buni

Jim Caviezel a anunțat că sequel-ul la The Passion of the Christ va fi „cel mai amplu film din istoria lumii”, scrie flickeringmyth.com. Afirmația actorului vine după ce acesta a primit a treia variantă de scenariu pentru sequel de la Mel Gibson.

Atunci când vine vorba de filme religioase, niciunul nu merge atât departe precum The Passion of the Christ al lui Mel Gibson. Filmul prezintă ultimele ore din viața lui Iisus, mai exact perioada dintre ruga în Grădina Getsemani și răstignirea pe cruce. Doisprezece minute din film sunt dedicate momentului flagelării, secvența tulburând credincioși și atei deopotrivă prin cruzimea imaginii: bucăți de carne se împrăștie pe dale sub loviturile bicelor cu cuie-și prin durată ei. Prelungirea exagerată a momentului a dus la acuzarea lui Mel Gibson de sadism, de către critică de specialitate. Cu româncă Maia Morgenstern în rolul Mariei, și Jim Caviezel protagonist, este unul dintre cele mai cunoscute filme.

Filmul a fost un succes la box-office și, acum, după atâția ani, Mel Gibson are de gând să facă un sequel despre viața lui Hristos în lumea de după Înviere.

Jim Caviezel își va relua rolul titular, iar actorul declara pentru Brietbart News că a citit cel de-al treilea draft al scenariului lui Mel Gibson. „Se numește The Passion of the Christ: Resurrection. Va fi cel mai amplu film din istoria lumii”.

Considerând succesul impresionant la box-office al primului film, de 612 milioane de dolari, merită văzut cum va ieși sequel-ul atunci când, în cele din urmă, va ajunge în sălile de cinema. Gibson lucrează la scenariu de câțiva ani buni.

Sursa

Hits: 0

Tenet are rezultate bune la box-office pe măsură ce publicul se întoarce, încet-încet, în săli

27 sept. 2020
Box Office
Valentin


Pe măsură ce sălile de cinema se deschid, se fac pași mărunți către o stare de normalitate. Vestea bună: prima dată din martie încoace, 10 premiere au fost proiectate în sălile de cinema din Statele Unite și din Canada, încasând peste 100.000 de dolari. Și cele mai multe scăderi înregistrate la box office-uș din ultima săptămână au fost sub 30%, ceea ce înseamnă peste medie: Tenet de la Warner Bros a avut o scădere de sub 26% la încasări, cu puține noi săli în care s-a proiectat din 26 august încoace, scrie Indiewire. Asemenea scăderi minore sugerează o tendință pozitivă în ceea ce privește interesul vizavi de mersul la cinema, concluzionează publicația.
Vestea proastă: încă nu sunt multe de văzut. Și, mai îngrijorător, în zona filmului independent, cu toate că au rulat în sute de săli americane, The Secrets We Keep de la Bleecker Street și The Nest de la IFC, nu au reușit să atragă atenția publicului. Pe vremea asta, anul trecut, filmele care rulau adunau un total de 123 de milioane de dolari. Conduse în clasament de trei premiere (Downton Abbey, Ad Astra și Rambo: Last Blood), minimul de încasări pentru un singur titlu era de puțin sub 1,5 milioane de dolari. Anul acesta, cu peste 3000 de săli deschise (numărul exact nu este cunoscut), și cu o ușoară creștere săptămâna trecută, încasările totale tind către 11,5 milioane de dolari. Aceasta, considerând că circa 75% dintre sălile din Statele Unite și Canada sunt deschise (aproape toate sălile sunt deschise în Canada, în timp ce în Statele Unite procentajul este către 70%).

Faptul că în Los Angeles și în New York sălile sunt încă închise duce la o proporție semnificativă a pierderilor. Totuși, chiar dacă toate sălile ar fi deschise, încasările ar sta undeva sub 20 de milioane dolari. Cel mai mare factor care influențează negativ box-office-ul rămâne lipsa filmelor noi. Desigur, pandemia plus rezerva publicului de a merge la cinema rămân factori importanți. Dar, dacă încasările în brut sunt sub barem cu aproape 90%, aceasta vine din lipsa noilor filme, sunt de părere analiștii de la IndieWire. Anul trecut, cele trei filme noi încasau aproape 70 de milioane. Lipsa unor filme noi înseamnă că nu mai există nimic care să înlocuiască aceste 70 de milioane, fără niciun alt concurent în top înafară de Tenet.

Fără îndoială, domeniul e unul dur, ceea ce se vede prin faptul că cinematografele se luptă pentru supraviețuire. Însă lipsa filmelor noi este principalul motiv – alături de acela că multe săli nu s-au deschis – iar situația critică actuală nu demonstrează că, în mod obligatoriu, cinematografele nu ar avea un viitor, cel puțin atât timp cât ele vor supraviețui acestei perioade.

La nivel global, Tenet a avut o scădere după premieră de 26% până la un nivel de încasări brute de 4,7 milioane dolari. Ceea ce duce filmul la un nivel de 36 de milioane de dolari în Statele Unite, de-a lungul a trei weekend-uri, similar cu celelalte filme din Topul 10 care fie au scăzut mai puțin de 30%, fie se mențin în același segment. Faptul că încasările brute au scăzut relativ puțin, considerând lipsa filmelor noi, subliniază că, deși în ritm lent, publicul se întoarce în sălile de cinema.

Totuși, la nivel global, Tenet a ajuns la încasări de 250 de milioane de dolari. Cea mai mare parte a lumii, cu excepția Americii de Sud, a deschis cinematografele. Japonia a avut încasări de 4,3 milioane de dolari, cu scăderi după premieră de 25% sau și mai puțin, în timp ce China, cu 5,6 milioane de dolari la al treilea weekend de rulare, încă este pe locul 1, cu o scădere de 46%.

Cu mai multe țări care rulează filmul și cu mai multe săli care se deschid în Statele Unite și cu încasări care cresc continuu, un box- office de 350 de milioane dolari pentru Tenet pare plauzibil. Rezultatul este unul impresionant, indiferent de ce înseamnă raportat la punctul de profit pentru Warner Bros.

În plan local, cea mai mare creștere pentru Tenet vine din sălile de cinema din California (Orange County, de exemplu, și-a deschis sălile), deși cinematografele din Los Angeles sau din San Francisco au rămas închise deocamdată. Asta înseamnă o predicție puternică a ceea ce se va întâmpla atunci când sălile se vor redeschide.

Cele mai bune rezultate pentru Tenet, weekendul acesta, vin din Canada. Aflat deja la al patrulea weekend de rulare, filmul a scăzut acolo cu numai 14%. Iarăși, un semn bun pentru cei care așteaptă momentul în care publicul se va întoarce în săli (în Canada mai rulează alte două titluri din Topul 10, anume After We Collided de la Voltage și The SpongeBob Movie: Sponge on the Run de la Paramount, dintre care niciunul nu este proiectat în sălile din America în acest moment).

Revenim pe parcursul zilei de luni, 21 septembrie, cu date din box-office-ul românesc, imediat ce ne vor parveni cifrele de la cinematografele din București și din țară.
Sursa

Hits: 0

Noi imagini din Moarte pe Nil. Templul de la Abu Simbel, recreat

27 sept. 2020
Stiri Cinema
Valentin

Filmul va ajunge în săli pe 23 octombrie

Hercule Poirot (Kenneth Branagh) va rezolva din nou o crimă, în noua adaptare după Moarte pe Nil, romanul Agathei Christie. Noi imagini au fost date publicității cu încântătoarea distribuție. Continuarea la Crima din Orient Express are o distribuție amplă, care va fi prezentă pe vasul de croazieră S.S. Karnak ce călătorește de-a lungul Nilului. Pe vas, Poirot va încerca să dejoace planurile asasinului.

Armie Hammer, din Call Me By Your Name, are un rol central, fiind personajul Simon Doyle, aflat în mijlocul unui triunghi amoros între Linnet (Gal Gadot) și Jacqueline (Emma Mackey). Filmul se lansează la noi pe 23 octombrie.

Deși filmul are acțiunea plasată în Egipt, Moarte pe Nil de fapt nu este filmat acolo, scrie Cinemablend. Regizorul și actorul Kenneth Branagh a explicat situația: „Am recreat templul de la Abu Simbel cu înălțimea lui de 50 de metri. Am construit uriașul vas cu aburi Karnak. Am construit un rezervor masiv de apă în care vasul să poată sta și pluti, astfel încât să avem apă adevărată, un vapor adevărat, oameni adevărați și, din când în când, că suntem în Anglia, soare adevărat”.

Kenneth Branagh a pus în practică o sumă de efecte vizuale reale pentru Moarte pe Nil, care au reușit să dea distribuției senzația că, într-adevăr, se află în Egipt și pe Nil, deși erau foarte departe. Privind în trecut, adevărul este că numeroase filme plasate în Egipt nu au fost filmate acolo: Mumia (1999) a fost filmat în Maroc, Raiders of the Lost Ark (1981), în Tunisia etc.

La ora actuală, există un proces anevoios pentru a primi acordul autorităților egiptene de a filma în Egipt, mai ales dacă e vorba de filmări în zona siturilor istorice. Producătorii trebuie să depună scenariile la Ministerul de Interne al țării și să obțină autorizații de filmare, ceea ce face mai ușor să se filmeze în Anglia și să se recreeze decorul prin efecte vizuale reale sau CG, a mai spus Branagh. În Moarte pe Nil mai joacă Letitia Wright, Annette Bening, Sophie Okonedo, Russell Brand, David French, Dawn French, Ali Fazal și Tom Bateman..


Sursa

Hits: 0

Recomandări TV pentru vineri, 20 martie. Filme epopeice pe micul ecran

20 mart. 2020
Recomandari TV
Valentin

Nu rataţi poate una dintre cele mai spectaculoase scene de luptă – care îi are în cadru pe armăsarul lui Alexandru şi un elefant indian

În dorinţa de a respecta măsurile impuse de guvernanţi şi pentru că vrem să vedem partea bună a statului acasă, Cinemagia va selecta zilnic – din programul micului ecran – cele mai bune filme.

Vineri, 20 martie, ne-a atras atenția programarea a patru filme epopeice la TV: Alexander (FilmCafe, 18:25), Constantine (AMC, 22:00) și Armageddon (Antena 1, 22:15). Pe de altă parte, seara de vineri vine pe micul ecran cu roboți, extratereștri și monștri: Predator (AMC, 19:50), RoboCop (Antena 1, 20:00), Glass (Film Now, 21:45).

Filmul lui Oliver Stone Alexandru se bazează pe povestea adevarată a unuia dintre cei mai influenţi şi mai strălucitori lideri din istoria omenirii, Alexandru (Colin Farrell) – un bărbat care cucerise 90% din lumea cunoscută a epocii sale înainte să împlinească vârsta de 25 de ani. Nu rataţi poate una dintre cele mai spectaculoase scene de luptă – care îi are în cadru pe armăsarul lui Alexandru şi un elefant indian.

„Dacă ți-aș spune că Dumnezeu și cu diavolul pun un pariu, un fel de rămășag pentru sufletele întregii omeniri?”, spune sentențios John Constantine (Keanu Reeves), un om care a fost literalmente până în iad și înapoi, ce se înarmează cu apă sfințită și un pistol „dat dracului”, Născut cu capacitatea de a recunoaște clar îngerii și demonii care umblă pe pământ în piele de oameni, Constantine patrulează granița pământească dintre rai și iad, sperând să își câștige dreptul de izbăvire, trimițându-i pe infanteriștii diavolului înapoi în adâncuri.

Pe de altă parte, în epopeicul Armageddon – Sfârșitul lumii?, Pământul este ameninţat de către un asteroid de dimensiunile statului Texas. Vor fi trimise două navete în spaţiu, pline de muncitori petrolişti specializaţi în sonde, dar fără experienţă în spaţiu (jucaţi de Bruce Willis şi Ben Affleck), care trebuie să provoace explozia asteroidului.

Dacă sequel-urile filmului s-au concentrat mai mult pe creaturile înspăimântătoare care au dat titlul filmului, fanii genului nu au uitat confruntarea dintre primul Predator (1987) şi personajul lui Arnold Schwarzenegger, Dutch. Acesta este epitomul durităţii şi singurul supravieţuitor din rândul mercenarilor din film, cel care reuşeşte să îl învingă pe Predator. Momentul cheie din film: Arnold contra Predator.

RoboCop (2014) se întoarce. Din nou, poliţistul-model căzut la datorie capătă corpul automatizat al unui cyborg, şi o face cu concursul – deloc dezinteresat – al Omnicorp Corporation (fosta Omni Consumer din 1987). Însă, cum opinia publică nu poate avea încredere într-un robot-poliţist (are maşina conştiinţă?), inventivul şi diabolicul CEO al Omnicorp, Raymond Sellars (Michael Keaton), găseşte o soluţie minune – o minte de poliţist într-un corp de robot. Totul pentru a stopa crima din Detroit.

Glass (2019) îi are ca protagoniști pe David Dunn (Bruce Willis), Kevin Wendell Crumb (James McAvoy), mai bine cunoscut sub numele de Hoarda, şi Elijah Prince (Samuel L. Jackson) ajung într-un ospiciu unde sunt „trataţi” de medicul psihiatru Ellie Staple (Sarah Paulson). Scopul ei? Să-i convingă că nu sunt supereroi şi că abilităţile lor ieşite din comun sunt doar rezultatul unei traume.

Sursa:https://www.cinemagia.ro/stiri/recomandari-tv-pentru-vineri-20-martie-filme-epopeice-pe-micul-ecran-45561

Hits: 37

Șah la Netflix. UE cere sistarea streaming-ului HD

20 mart. 2020
Stiri Cinema
Valentin

Uniunea Europeană cere ca furnizorii de conținut streaming precum Netflix să își limiteze volumul serviciilor pentru a reduce gradul de încărcare a rețelelor broadband

Uniunea Europeană cere ca furnizorii de conținut streaming precum Netflix să își limiteze volumul serviciilor pentru a reduce gradul de încărcare al rețelelor broadband, anunța joi Financial Times.

Comisarul European pentru piața și serviciile interne Thierry Breton relatează că aceste platforme ar trebui să se gândească în a oferi conținut numai la rezoluție standard, ceea ce consumă mai puțină lărgime de bandă decât conținutul de înaltă rezoluție, care pentru unii spectatori a devenit noul standard.

Breton relatează că a avut o „conversație telefonică importantă” pe acest subiect cu CEO Netflix Reed Hastings, deși se pare că o decizie finală nu a fost încă luată.

Conform CNN, Hastings și Breton își vor relua dezbaterea. „Comisarul Breton are dreptate să sublinieze necesitatea siguranței referitoare la funcționarea Internetului în aceste momente critice”, relata un purtător de cuvânt Netflix pentru CNN.

Sugestia lui Breton vine la un moment în care rețelele broadband din Statele Unite și din Europa sunt într-o solicitare crescută pe măsură ce mii de angajați lucrează de acasă datorită regulilor de carantină implementate în Europa și Statele Unite pentru a stopa evoluția epidemiei de coronavirus.

CEO Facebook Mark Zuckerberg a anunțat miercuri că platformele online ale companiei, inclusiv WhatsApp și Messenger au parte de creșteri bruște la anumite tipuri de servicii, precum apelurile. Financial Times relatează că rețelele de telecomunicații spaniole, italiene și britanice anunță creșterea traficului broadband în ultimele săptămâni pe măsură ce tot mai multe persoane lucrează de acasă.

COVID-19 – boala cauzată de coronavirus – a omorât până acum peste 9835 și a infectat peste 237.117 de persoane. 86.675 au supraviețuit infectării cu coronavirus și s-au vindecat.

Sursa:https://www.cinemagia.ro/stiri/sah-la-netflix-ue-cere-sistarea-streaming-ului-hd-45559

Hits: 33

The Valhalla Murders: şi totuşi cine e primul asasin în serie al Islandei?

20 mart. 2020
Cronica
Valentin

Serialul lansat vinerea trecută pe Netflix readuce în atenţie genul scandi-noir

Închiderea cinematografelor ne va determina cititorii să se refugieze în online, prin urmare iată că suntem tot mai atenţi la noile seriale lansate pe diverse platforme de streaming. La începutul lunii, când publicam recomandările noastre cu privire la noile titluri Netflix, ne-a atras atenţia revenirea popularului gen scandi-noir, adică a producţiilor sumbre şi adesea violente realizate în decorul îngheţat al ţărilor nordice. The Valhalla Murders, lansat pe Netflix pe 13 martie, după ce a putut fi văzut în ţara natală, Islanda, la sfârşitul lui decembrie.

Trebuie spus de la început că The Valhalla Murders reambalează mai toate elementele familiare ale genului al cărui probabil cel mai emblematic reprezentant este celebrul The Bridge/Bron/Broen, cu inegalabila Sofia Helin în rolul poliţistei autiste gata de orice pentru a-şi rezolva cazurile. Cam tot ce a făcut The Bridge, The Valhalla Murders reia într-o mai mică sau mai mare măsură, dar atmosfera oraşului Reykjavik şi peisajele îngheţate ale Islandei, plus interpretări foarte bune ale actorilor principali fac noul serial cât se poate de vizionabil, chiar dacă acesta pierde detaşat în comparaţie cu mult mai celebrul The Bridge.

Când un fost traficant de droguri este ucis cu brutalitate pe un ponton de la marginea mării, o mică secţie de poliţie din Reykjavik este cuprinsă de haos. Cazul ajunge la Kata (Nína Dögg Filippusdóttir, pe care s-ar putea s-o ştii dintr-un alt scandi-noir disponibil pe Netflix, Trapped), o poliţistă cu experienţă, iar ea îşi dă seama imediat că ochii mutilaţi ai victimei sunt semn sigur că asasinul avea o răfuială personală cu aceasta. Nu trece nici o zi şi cazul înregistrează o nouă victimă, iar Kata trebuie să accepte evidenţa: Islanda se confruntă cu primul caz de asasinate în serie din istoria sa…

The Valhalla Murders reuşeşte să creeze în jurul eroinei sale un angrenaj complex de forţe, de la superiorii poliţistei la noul coleg Anders (Björn Thors, al cărui fizic – să ne fie cu iertare – ne-a adus aminte de villain-ul Marvel Red Skull), adus în grabă de la Oslo, plus jurnaliştii care desconsideră orice recomandare a poliţiei în goana lor pentru subiecte senzaţionaliste. Presiunea asupra lui Kata este mărită de posibilitatea ca fiul ei adolescent să fi fost implicat într-o agresiune împotriva unei colege de liceu, rezultatul acestui cumul de forţe fiind faptul că serialul beneficiază de o protagonistă deloc infailibilă, prin urmare cu totul ataşantă.

The Valhalla Murders suferă din păcate din cauza faptului că totul pare aranjat la fix ca povestea să meargă într-o singură direcţie. Şi problema cea mai mare este că toate etapele parcurse de eroină şi de investigaţia ei au mai fost văzute în seriale mai vechi. Un eşec lamentabil al serialului îl reprezintă faptul că povestea îşi dezvăluie stângace un villain secundar încă din al doilea episod (deşi spectatorii ar trebui să-i descopere identitatea în penultimul). Chiar şi aşa, am urmărit serialul până la capăt (ceea ce nu e puţin lucru), deşi nu o dată ne-am trezit mirându-ne că The Valhalla Murders reciclează noi şi noi elemente din The Bridge.

Chiar şi aşa, contrastul dintre peisajele imaculate ale Islandei şi lumea imundă pe care Kata şi Anders o descoperă treptat sunt un cârlig eficient în a te ţine pe urmele celor doi poliţişti. Acesta este unul din efectele cunoscute ale scandi-noir-urilor, pe care spectatorii din lumea întreagă la apreciază şi pentru că dezvăluie problemele unor societaţi invidiate de la distanţă ca fiind perfecte…

Sursa:https://www.cinemagia.ro/stiri/the-valhalla-murders-si-totusi-cine-e-primul-asasin-in-serie-al-islandei-45557

Hits: 29

Toate cinematografele din România au fost închise miercuri, 18 martie, pe o perioadă „nedeterminată”

20 mart. 2020
Stiri Cinema
Valentin

Măsura face parte din efortul guvernanților de a stopa propagarea coronavirusului pe teritoriul țării noastre

Iubitorii de film nu vor mai putea să urmărească pe marele ecran cele mai recente producții lansate în țara noastră, începând de miercuri, 18 martie.

Până la această dată, cinematografele private, din mall-uri, funcționau cu respectarea unor măsuri sporite de igienă – dezinfectarea la intervale mai scurte a tuturor suprafețelor de contact, punerea la dispoziția spectatorilor de dispensere cu dezinfectant, vânzarea de maxim 100 bilete per sală, dispunerea spectatorilor în săli la distanță unii de alții.
„Se suspendă toate activitățile culturale […] și de divertisment”

Măsura de închidere a tuturor cinematografelor, anunțată pe 17 martie, face parte din efortul guvernanților de a stopa propagarea coronavirusului pe teritoriul țării noastre.

Iată cum este formulată măsura, pe site-ul oficial al Ministerului Afacerilor Interne: „Se suspendă toate activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise”. Activitatea cinematografelor intră în categoria „divertisment”. Pe de altă parte, decretul nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, emis de Președintele României și publicat în Monitorul Oficial al României, stipulează – printre altele – „Închiderea temporară a unor restaurante, hoteluri, cafenele, cluburi, cazinouri, sedii ale asociațiilor și ale altor localuri publice” – prin termenul de „local public” putând să înțelegem referirea la cinematografe.

Iată ce anunță pe site-ul oficial Cinema City Romania, cel mai mare exploatator de săli de cinema din România: „Viața bate filmul. Sunt momente în care noile lansări, covoarele roșii, premiile și starurile mai pot aștepta… De aceea, pentru siguranța dumneavoastră, cinematografele noastre vor fi închise începând cu 18 martie, pentru o perioadă nedeterminată de timp, în acord cu Decretul nr. 195/16.03.2020 al Președintelui României privind instaurarea Stării de Urgență și Decizia CNSSU din 17.03.2020. Biletele deja achiziționate pot fi rambursate prin intermediul Serviciului Clienți la adresa de e-mail: online@cinemacity.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere, vă recomandăm să respectați toate măsurile de siguranță stabilite de autorități și încheiem cu o promisiune familiară cinefililor: Va urma…”.

copyright foto: Cinema City

Ca urmare a instaurării stării de urgență și a măsurilor impuse de Guvernul român pentru a preveni raspândirea virusului Covid 19 (coronavirus), rețeaua Cineplexx România anunță – la rândul ei – că „va închide cele patru cinematografe pe care le operează începând din data de 18 martie până la noi reglementări. Este vorba despre locațiile Grand Entertainment, Cineplexx Titan, Cineplexx Satu Mare și Cineplexx Sibiu, iar finalizarea cinematografului de la Târgu Mureș este amânată pe o perioadă nedeterminată”.

Movieplex, rețeaua Happy Cinema și Hollywood Multiplex au fost închise, de asemenea, după ce – cu o săptămână înainte – se înregistraseră scăderi cu până la 80% a numărului de spectatori. În săptămâna 9-15 martie, numărul total de admisii s-a ridicat la 62.100. Cu o săptămână înainte totalul a fost de aproape 260.000, în scădere cu 13% faţă de săptămâna anterioară. Practic, epidemia a aruncat reţeaua de cinematografe la nivelul de acum 13 ani, anunța Cinemagia săptămâna trecută.

În acest moment, răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 s-a făcut la nivelul a peste 150 de țări, în care aproximativ 230.051 de persoane au fost infectate și peste 9388 au decedat. Organizația Mondială a Sănătății a declarat că ne confruntăm cu o „pandemie”, la data de 11.03.2020.

 

 

 

 

 

Sursa:https://www.cinemagia.ro/stiri/toate-cinematografele-din-romania-au-fost-inchise-miercuri-18-martie-pe-o-45547

Hits: 22

Echipamentele de protecție necesare filmărilor, donate de echipa serialului dramă medicală The Resident

20 mart. 2020
Stiri Cinema
Valentin

Serialul explorează viața personală și profesională a doctorilor dintr-un spital fictiv

La câteva zile de la sistarea filmărilor pentru sezonul 3 al dramei medicale The Resident, al studioului Fox, echipa a donat întregul echipament de protecție ce urma să fie folosit pe platouri Spitalului Grady Memorial din Atlanta, orașul unde se desfășura producția, scrie Deadline.

Așadar, echipamente de protecție personală, precum măști, mănuși, halate au fost trimise de pe platourile de filmare către spital, într-un moment în care necesarul de astfel de materiale e foarte mare, în lupta cu COVID-19.

Karen Law,reumatolog la Grady, a mulțumit pe Instagram pentru „gestul incredibil de generos”.

Serialul The Resident explorează viața personală și profesională a doctorilor de la spitalul fictiv Chastain Park Memorial Hospital.

Sursa:https://www.cinemagia.ro/stiri/echipamentele-de-protectie-necesare-filmarilor-donate-de-echipa-serialului-45551

Hits: 80